Ik heb veel mensen gezien,  mensen van waarde

Ik heb veel mensen gezien,  mensen van waarde

Ik heb ze gezien, mensen van mijn waarde, voor mijn waardigheid

Ik heb ze gezien, mensen van mijn waarde, voor mijn waardigheid

Er was oorlog, een wereldoorlog, en daarna een burgeroorlog, of een ander soort oorlog

Voor mijn tijd, was er geen tijd aan mij, want ik was er toen nog niet

voor mijn tijd, hadden ze geen tijd, niet eens om waardigheid te bewaren, er was ternauwernood leven

in een oorlog is waardigheid blind, stom en doof, al hadden mensen ogen, een mond en oren

ze hadden mij niet kunnen horen, dat kon ook niet want ik was er toen nog niet

ze hadden mij niet gezien of met me gepraat

maar ik was er wel,  maar dat kan eigenlijk niet in levende lijve, want ik kon er toen niet zijn

maar nu ben ik het echt, ik wil nu mensen zien, hen, die in onwaardigheid leefden, in een oorlog

maar dat kan niet meer, want ze zijn er niet meer

maar nu ben ik er echt,

 

en Nu zijn jullie er toch wel?

Leave a comment